onsdag 29 oktober 2008

So long, min vän...

Jag har i berusat och naivt tillståd sökt för mig värdelös kärlek
Han trodde den var sann
Jag har offrat tid till tankar, och med inbildad lycka av att ha gått vidare, egentligen bara gått vilse.
Jag har dränkt mitt samvete i vin
Jag har haft ångest
Jag har slösat min kropp på tillfälliga förbindelser
Han trodde det skulle bli mer än så
Jag har slösat vädelösa ord på betydelselösa män
Hans ord var ärliga
Jag har gett bort mitt hjärta och själ till en man som inte längre vill vara vid min sida

När andra säkert fantastiska män knackar på i livet, kan jag inte släppa
Jag väntar på att livet ska blåsa luft i mina lungor igen
Meningslösheten är överväldigande och livet är en kamp om lyckan
Jag hör fortfarande hans skratt, känner hans doft, ser hans sätt framför mig
Jag hör fortfarande hans sång
Även om han har slutat spela för mig, kan jag inte släppa...

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Ahh de e så man gör alltså.. Får handla de kaffet nästa gång ja e i affären får vi se..

Ja snö ja.. Helt chockad.. De föll några blöta flingor här förut.. Ida vill inte ha snö.. aldrig aldrig aldrig mer snö...

Ja vi måste absolut ses snart.. *love*

Vildängel sa...

Hej gummis.. Du e utmanad i min blogg..