fredag 3 oktober 2008

surte

Fan också... Han snodde "min" textrad... Simmat långt ut ifrån land. Precis så tänkte jag beskriva mitt sinnestillstånd. Men mister hann före, men med all rätt eftersom det är "hans" musik... Jag får väl försöka hitta någon annan liknelse... Surte-state-of-mind är ju ett annat sätt att beskriva hur det känns. Inte så många kanske förstår surte-fenomenet, men jag kan förklara: kaos. Den här helgen ska jag tillägna hjärtat, inte hjärnan. Jag ska inte grubbla, analysera, vända och vrida på varje ord, älta, fundera... Jag ska bara vara och känna efter. Lyssna till vad min kropp och själ säger till mig. När man kommer till den punkten att det inte längre hjälper att tänka, för att man kommer i alla fall inte fram till något, då har man kört fast. Då måste man bara släppa tankarna. Svaret finns inom en, det gäller bara att låta det komma upp till ytan...

Inga kommentarer: