måndag 19 januari 2009

Pappa vet bäst. Tydligen.

Av någon outgrundlig anledning vet min far tydligen alltid allt i förväg, och vad som är bäst för sin lilla förvirrade dotter.
När jag började läsa historia sade han, "du skulle ha valt psykologi". Jahopp.. ja ja sade jag men nu blir det historia istället!
6 månader senare och med 50.000 extra i studieskulder bytte jag till psykologi. För det var inge roligt med historia. Pappa: det va ju det jag sa.

När det har tagit slut med diverse pojkvänner har han sagt: "det har jag vetat hela tiden". (med undantag för en viss herre som han hade fel om). Jahopp... ja ja, men man måste ju pussa många grodor innan man hittar mr Right.

När jag flyttade till Karlstad, till Bernstadsgatan sade han: där blir du inte långvarag. Gro: Joho! Här kommer jag att trivas och må sååå bra! ehh....?
Får han rätt ännu en gång ska jag ta mig fan ALLTID lyssna på vad han har att säga och aldrig mer göra något utan att han får lägga in sitt veto! Punkt!

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Ja du.. Jag kan inte annat än o hålla med.. Min pappa vet också bäst när de gäller mitt liv.. Jisses.. Vi e pappas flickor vi.. *ler*

Min familj o jag sa...

Hej Grosan Hittade din blogg du ;-)
du e kul du..
hoppas du får en god dag..

kram Nillan