fredag 12 oktober 2007

Prototypen för den rätta

Ja, det här med kärlek.... vad är det med den där kärleken?
Är det inte det vi alla egentligen söker efter? Och hur kan det komma sig att vi alla dras till en viss "typ" och hur kan man komma på något så befängt att avfärda någon för att "han är inte min typ"?
Hur många har egentligen hittat sin prototyp för män och sen hållt sig till den, för att helt plötsligt en dag stå öga mot öga med en man som ABSOLUT inte är ens typ, för att sen falla handlöst och bli vansinnigt kär i mannen som man en dag stod öga mot öga med, som inte alls va ens typ....Blev invecklat det där...
Men i alla fall! Hur många har upplevt det? Många skulle jag gissa på...
Så nu tänker jag byta typ! No more långa skalliga karlar med isblå ögon och sug i blicken... Inte min typ... Nyss fastställt att man inte skulle avfärda, men jag tror jag i alla fall att jag kan vidga mina vyer lite. Det kan ju faktiskt va så att min Mr Right inte alls ser ut så...
Så för att finna där jävla kärleken kanske man inte ska vara så snabb att döma.
Så... från och med nu ska jag bli fördomsfri i fråga om män och deras utseende! (nja, vissa restriktioner har jag, han ska va rumsren och han ska veta vad en tandborste är och hur man använder den, gärna duscha någon gång då och då och inte lukta illa)
Önska mig lycka till i mina ambitioner, för det kommer jag att behöva!
Tack!

1 kommentar:

Vildängel sa...

Haha.. Ja titta på mig.. Ida som tycker om musiker eller killar med muskler.. Hitta en tanig liten sak som skulle gå av på mitten om ja landa för hårt på honom.. Men hans hjärta är på rätt ställe o han säger de rätta sakerna..