söndag 24 februari 2008

Jag förflyttar mina trupper framåt...

Nu är det måndag morgon, klockan är 06:30 och jag har varit uppe en timme! Oförskämt pigg!
Hade stora förväntningen på helgen, i alla fall fredagen. Hade tenta i torsdags, var ledig i fredags, så fredagen bestod av att städa garderoben! Sen stod vin och mat hemma hos Moster på schemat! Vi hade jättetrevligt!! Planerna var att äta, dricka och sen gå ut på krogen och lyssna på blues. Det skulle visst vara jättebra, nån känd amerikan som flyttat till Norge.. Men nja, jag tyckte bluesen va bättre förra gången... För då va ju pappa med! *s* (Kan ju vara så att jag är lite partisk). I alla fall var kära mor och far redan där när vi kom dit, så vi fick dricka lite vin tillsammans!

Flickorna från i lördags! Synd bara att Moster aldrig kan hålla ögonen öppna!




Lördagen bestod av ett besök till Kil med mamma och pappa, en vän till familjen som nyss fått en liten söt dotter. =) Det va säkert 10 år sen jag träffade honom sist! Han har ny fru, (också amerikan!) som var mycket trevlig, en bedårande liten dotter, underbart hus.. Så lyckligt så lyckligt...
Efter den lilla utflykten bjöd the Delgogs på mat. Räkor, bläckfisk, nudlar, grönsaker. Smarrigt som tusan. Min Mister hade varit med och lagat maten. Så gott så gott!
Men sen va det roliga för den helgen slut! Det kan inte vara bra jämt. Jag och Mister blev osams, eller Mister blev osams med mig tror jag, och då blev jag osams med honom. Vuxet *s*
Tänker minsann inte vara den som ska vara resonlig och den vuxna jämnt. Det verkar ju inte direkt fungera, så man kanske skulle bete sig som en 3-åring tillbaka? Ja vi får se. Jag kör på den linjen så länge, orkar verkligen inte bry mig!
Men nu ska det bli skönt att äntligen få åka till skolan snart och börja en ny kurs. Underbart?!Eller kanske inte.... Jag har hört att det är en metodkurs till... Fy fan... Trodde det va psykologi jag läste, men nee... tydligen inte!
En bra sak är i alla fall att min underbara älskade Mumsa kommer hem i dag! DET, mina vänner, är heeelt underbart!
Until next time!

2 kommentarer:

Vildängel sa...

De går inte alltid o vara den vuxna gumman.. Ibland måste man få explodera själv.. Hoppas röken lägger sig så ni kan reda ut saker o ting.. Saknar dig min lilla loppa.. *puss*

Sandra sa...

Var hård tillbaka....fan inte mer än rätt när han beter sig så illa...
*love*