lördag 2 februari 2008

Tänkta tankar

Man vet aldrig vart livet för en...
Men man ska aldrig bara flyta med. Det finns alltid val i livet, och man ska alltid gå den vägen hjärtat väljer. Inte bara göra så kallade "smarat val". Jag tänker mig att många resonerar som så att de inte vågar välja att gå vissa vägar och hittar på ursäkter för att inte föja sitt hjärta, som "vad ska hända med huset/ekonomi/vännerna då"? "Hur ska jag klara mig då"? Man ska aldrig ge upp för lätt, men inte heller stånga sig blodig för att man gett sig fan på att det ska vara på ett visst sätt. Svårt att hitta balansen...
Man ska alltid fråga sig själv inför livets alla vägskäl -Vilket val kommer jag att må bäst av?
Våga sätta sig själv i främsta rummet och säga ifrån om man hamnar i en situation man inte är bekväm i. Att kunna älska sig själv till 100% och aldrig aldrig nöja sig med det näst bästa. Att själv anse sig själv vara värd det absolut bästa och aldrig tumma på den regeln..
Det må vara en klyscha, men varje individ är unik och älskavärd.... Tänkvärt.
LOVE

1 kommentar:

Vildängel sa...

Nu bloggar du för lite igen gumman.. *puss*