torsdag 31 januari 2008

Lycklig...

Känner mig otroligt tillfreds med mitt liv för tillfället (men det är väl som sagt bara tillfälligt, optimist?).
Satt just och tänkte på året som har gått... Det började ju inte så bra. Osams som få med exet på självaste nyårsafton, och det blev ju aldrig egentligen nåt bättre efter det...Bara mer bråk som aldrig reddes ut. Det va väldigt mörkt under våren och en bit in på sommaren också...
Som tur är hade jag mina underbara vänner... Moster som lånade ut sin soffa under flera månader, paret Delgog och Andersson som tog hand om mig, pratade med mig och ställde upp varje dag... Skönt med vänner!
Sommaren blev ju inte så tokig som man skulle kunna tro med det bagaget. Men mot hösten kände jag att singellivet förvisso var roligt, men att jag nog trivdes bättre tillsammans med någon... Så jag bestämde mig för att avsluta alla flörtar till höger och vänster, som ändå inte skulle leda någon vart och vänta på att någon seriös dök upp... Aldrig trodde jag att han skulle dyka upp så fort, och vara så rätt...
I en liten stad känner alla alla och det är lite svårt att hitta någon "ny". Men jag lyckades...
Vi är förmodligen det mest otippade paret i den här stan, men det kanske är det som gör att det är så bra?
Timmsammans med min Mister känns livet underbart. Vi har inte varit tillsammans så värst länge, men vi verkar vara på samma sida av livet, vi vill samma saker, rädda för samma saker, längtar efter samma saker. Hans familj är underbar och redan första gången jag träffade dem va det som att komma hem.... Underbar känsla av att man hittat rätt på något vis...
Han är inte alls min "typ" men som jag konstaterat förut har det här med typer ingenting med verkligheten att göra.
Jag kan inte riktigt få nog av honom... han har allt jag vill ha. Och den listan är ju inte direkt kort.. =) Vi kan prata i timmar om allt och inget, ha långa diskussioner om saker man inte vanligtvis sitter och pratar om, vi kan flippa ur totalt och bara skratta, bete oss som två barn och bara vara barnsliga... Han har ett sätt att kyssa mig på som gör att det pirrar i hela kroppen. Han är underbar =)
Nu ska jag släpa min lyckliga kropp till min mister och krypa upp i soffan med honom och titta på film och äta godis.... Livet ser rätt ljust ut...
LOVE

1 kommentar:

Vildängel sa...

Åhhh gumman då.. Glad för din skull.. Kan de vara så att "din" typ faktiskt inte är "din" typ.. Utan A kanske egentligen mer är din typ, de tog bara lite tid innan du hitta rätt.. *ler* Pöss