måndag 7 januari 2008

Älskar just nu

Ice age 2!!
"Klappa händerna och du får leva kvar"
"Utdöda är vi allihopa allihopa allihopa"
"Enastående ensamstående"
Har ni int sett filmen, SE DEN NU!!!
Jag och min lilla inneboende har sett den i kväll, såg den i dag för tredje gången! Men det är en sån där film man kan se hur många gånger som helst! Fick den av min Mr Mister i julklapp... han är för söt.. :-)
Min lilla inneboende ja.. Dottern till en av mina närmsta vänner har det inte så lätt i livet. Och fram till rättegång, mellan utredninger, möten på soc och frivård pratar vi, dricker te och äter varma smörgåsar...
Det ger en lite perspektiv på livet. Skönt att vara behövd också, och känna att man faktiskt gör något gott för en annan människa.
....vill ni veta en hemlis??
-Titanic har sjunkit, Titanic har sjunkit, Titanic har sjunkit!!!! (sagt av ett av orginalen i lilla hålan, samtidigt som han gick runt runt i en fontän... sjukt roligt...Fast ändå sorgligt...)

Har en myyycket stark ovilja till att sova också. Har sjukt svårt att sova. Och då menar jag inte att man ligger vaken en timme eller så, utan det handlar om ett par timmars sömn varje natt. Vad beror det på? Är jag sjuk? (sjukare än vanligt)
Brukar ju ha mina perioder där jag inte kan sova, men de brukar gå över efter någon vecka, och sen sover jag gott igen... men nu har det varit så här sen i början av december. Jag är inte deprimerad vad jag vet, är inte orolig över något... vad jag vet... Vad beror det på? va? va? va?
Mummelgruff.... yrar vidare i soffan en stund till... *love*

1 kommentar:

Vildängel sa...

Ida kan inte heller sova.. *suck* Ska vi slå varandra med spikklubba?? Nu får du titta på min pöjk i min blogg.. *ler* *love*