lördag 5 januari 2008

På begäran av min GoseIda

Så ska jag uppdatera mig lite..
Jag som annars tjatar på mina vänner som inte bor i lilla hålan att de ska uppdatera sina bloggar så jag vet vad som försegår i deras liv...
Så får väl jag göra detsamma!
Sista inlägget va ju inte så ljust.. för tillfället är det ljusare. Men ibland blir man ju lite filosofisk och ifrågasätter sin situation, och det måste man ju göra med jämna mellanrum, för att hålla sig levande och motivera sina val här i livet.
Är man lite nere är det ju lättare att bara ge upp, för att hålla sig själv flytande. Jobbigt att kämpa och blotta känslorna. Mycket lättare att sluta sig och gå inåt, istället för framåt och uppåt...
Men!
Går man den enkla vägen och gömmer sig kommer man aldrig vidare i livet och blir rädd för att försöka nå sina mål och bli lycklig. Mycket vist sagt... eller kanke inte.. Vad vet jag, jag är ju bara 25 :-)
Annars då... julhelgen va mysmys som vanligt. Underbart att ha min älskade Fida hemma hela julen... känns tryggt. Ingen julångest, ingen som drunkande i doppespadet, ingen som satte köttbullarna i halsen och ingen som spydde för att de mumsat i sig en hel paradis..
Nytt år också.. nya löften... som oftast bryts efter bara en eller två dagar. Själv har jag lyckats hittills.. men vi får väl se. Nyårsafton va en av de trevligaste tillställningarna jag varit på. Lugnt och stilla med mat, vin, trevligt sällskap och mycket skratt!
Så här söta är mina rara flickor.. Uppklädda och fina och redo att fira in det nya året!

Nu är det bara att återgå till vardagen.. mindre kul.. men ganska skönt ändå.
Hoppas alla får ett toppenår, det ska jag ha...

1 kommentar:

Vildängel sa...

Jaaaa äntligen fick mnan några ord ur dig igen.. Bra så fortsätt lite oftare nu bara.. Daniel är väl ingen ny stjärna direkt.. Men antar att de tar dig dagar att ta dig genom alla mina bloggar för o se hur de blivit som de blivit.. Daniel e en kille ja känt i 14år.. så blev de bara som de blev för ett tag sen.. o ja e lycklig.. Puss