lördag 15 mars 2008

De vuxnas lekar

Är ofta utifrån det naturliga barnets jagstruktur. En objektiv analytisk diskussion är ofta utifrån den vuxnas jagstruktur.
Det blir fel i kommunikationen när man sänder budskap från det naturliga barnets jagstruktur till en annan persons kritiska vuxnas jagstruktur.
(Jag förstår att de flesta inte fattar vad jag pratar om som inte läst om jagstrukturer och psykologi).
Inte konstigt att vi ibland inte förstå varandra. Tror inte det handlar så mycket om manligt och kvinnligt språk, mer om budskap sända från en struktur, tas emot av en annan persons struktur, men det sända budskapet tas emot eller var kraftigt missriktad till fel struktur.... Snurrigt som vanligt... Men har man fattat grejen förstår man varför vi ibland pratar förbi varandra.
Jag måste börja rikta mina budskap lite bättre.. Och hoppas att de tas emot av det tilltänkta jaget hos den andra personen. Men fan vad det är jobbigt... Eller det kanske snarare handlar om att få iväg ett budskap, punkt! Sen när blev jag en sån intesägande person?

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag antar att allt är bra igen, :)