tisdag 25 mars 2008

Zaida efterlyses... som vanligt.

Alla kan vi behöva en Zaida då och då... ibland mer ofta än vanligt. Jag tycker det har varit många efterfrågningar efter en Zaida på sista tiden... Ingen jag känner (inklusive mig själv) är ju vaken synsk eller tankeläsare... Tala klarspråk så undviker man missuppfattningar!

Påsken va en katastrof, som vanligt. Långfredagen va som den heter.. Låååång!
I alla fall på natten, vilket egentligen är påskafton, men den var lång den med!
Hela min bekantskapskrets pikar mig för min totala black-out-fylla i fredags. Jag vet verkligen inte vad som hände. Efter en flaska vin, som faktiskt inte är så mycket, fyra-fem glas beroende på storleken på glasen och en öl kunde fröken inte stå på benen längre. Men glad i hågen (innan flaskan med vin bestämde sig för att slå mig i huvudet) åkte vi till Varvet. Där gick fröken tydligen raka spåret till toaletten, låste in sig och spydde i en timme eller så. (Detta har jag inget minne av). Tur för mig att jag hade änglavakt i form av Frida som fick ringa taxi, åka hem med mig, mer eller mindre bära mig upp till lägenheten och lotsa mig till badrummet. Där hade jag och toastolen ett lååångt förtroligt samtal som varade ända fram till morgonen.
Utan Frida hade jag förmodligen spenderat natten på hotell Gripen.. och det hade inte varit så roligt....
Ibland slår det fel.. man kan ju tycka att man har lärt sig när man är fyllda 25 år... men ne då.
Men jag får öva vidare till helgen då Moster fyller år och det vankas mat och vin.. igen! Hoppas det går bättre den här gången.

Börjar få lite tentaångest också.. det märks för lägenheten börjar bli ovanligt städad...

Tasch och Spajk på er!

1 kommentar:

Vildängel sa...

Men gumman då.. Så de kan gå.. Ibland blir de bakslag helt enkelt.. Gud så ja vill vara hos er när moster fyller jämt ju.. Vill också fira o ha kul.. puss